یکی از مهمترین دلایل شکست یا توسعه نیافتن یک برند، توجه نکردن به اهمیت برندسازی و هویت بصری مجموعه قبل از راه اندازی می باشد. رستوپرو علاوه بر برندینگ مجموعه ها قبل از افتتاح می تواند ریبرندینگ رستوران ها و کافه هایی که به این شاخصه مهم در آغاز کار توجه کافی نداشتند را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. شما هم می توانید با تصمیم درست کسب و کار خود را به سوی برند شدن و کسب درآمد از برند مانند رستوران های بزرگ زنجیره ای و بین المللی که با مدل فرانچایز کردن کسب درآمد می کنند هدایت نمائید.
قبل از هر راه اندازی یک رستوران بهتر است با مفهوم برند آشنا شده و بدانیم برندینگ چیست. عملکرد پرسنل و کیفیت غذا شما از عوامل اصلی ساخت برند شما می باشند که تنها پس از راه اندازی می توانید آنها را کنترل نموده و کیفیت آنها را ارتقا دهید. علاوه بر این داشتن عملکرد مناسب در فروش و خدمات مشتریان نیز در کنار بازاریابی محتوا و شبکه های اجتماعی نقش پررنگی در برندسازی موفق خواهند داشت. وبسایت و تبلیغات آنلاین نیز در فرآیند برندینگ اهمیت دارند که بخشی از آن قبل از راه اندازی و بخش عمده آن بعد از راه اندازی محقق می شود. چاپ و بسته بندی نیز در برندسازی نقش دارند که بارها در طول زمان و عمر برند شما تغییر یافته و بهینه سازی می شوند. محیط شما شامل نما، دکوراسیون و تابلوی سردر شما تنها مواردی هستند که قبل از پیدایش برند شما و راه اندازی مجموعه تان ساخته می شوند. در نتیجه برند شما تا حدود زیادی بعد از افتتاح رستوران شما شکل می کرد ولی این بدان معنی نیست که نباید برای آن قبل از راه اندازی و سرمایه گذاری فکر و برنامه ریزی نمود.