استراتژی های کارآمد بازاریابی رستوران برای جذب مشتریان بیشتر | استراتژی بازاریابی رستوران

در سال ۱۹۹۵ کمتر از ۱% جمعیت دنیا به اینترنت دسترسی داشت. الان ۳٫۶ میلیارد نفر یا ۴۰% جمعیت دنیا این امکان را دارند. بخش عظیمی از استفاده کنندگان اینترنت بطور آنلاین دنبال رستوران می گردند. آنها قبل از اینکه به یک رستوران بروند یا سفارش آنلاین دهد اول منوها را مشاهده می کنند، قیمت ها را مقایسه می کنند و نظرات مشتریان را می خوانند. به همین دلیل امروزه بازاریابی رستوران خصوصاً در فضای آنلاین اهمیت بسزایی دارد.

طبق مطالعات انجام شده توسط سایت Adweek.com  در سال ۲۰۱۶، ۲۵% مردم روی موبایلشان حداقل اپلیکیشن یک رستوران را نصب کرده اند و طبق تحقیقاتی دیگر ۸۵% افرادی که روی موبایلشان دنبال غذا می گردند خرید خود را نهایی می کنند.

اما مصرف کنندگان مدرن امروزی که از تکنولوژی استفاده می کنند فقط رستوران خود را روی اینترنت پیدا نمی کنند بلکه روی عکس غذاها کلیک می کنند، نظراتتشان را به اشتراک می گذارند و روی شبکه های اجتماعی از تجاربشان برای دیگران تعریف می کنند. این کار  آنها باعث افزایش مشتریان رستوران  شما و یا منصرف کردن مردم از بازدید رستوران شما می شود. حضور شما در فضای مجازی هم برای ترویج و هم نظارت بر بازاریابی رستوران تان بیش از پیش ضروری است.

فرقی نمی کند که شما در فضای آنلاین و مجازی برای بازاریابی رستوران تان حضور داشته باشید، اما مشتریان شما حتماً در آن فضا هستند و درباره رستوران شما، فضای آن، غذایی که سرو می کنید، خدماتی که ارائه می کنید و خیلی چیزهای دیگر صحبت می کنند.

به اینفوگرافیک زیر  که بر طبق گزارشات و آمار سایت های restaurant.org و pos.toasttab.com درخصوص بازاریابی رستوران تهیه شده است نگاهی بیاندازید:

با توجه به این آمار، امروزه ساختن حضور آنلاین و فعالیت بازاریابی دیجیتال دیگر یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است. به منظور حفظ بقا و شکوفا شدن در بازار رستوران امروزی شما به یک استراتژی بازاریابی رستوران آنلاین قابل درک احتیاج دارید که هویت برند شما را ساخته، دسترسی شما را بیشتر کرده، آگاهی ایجاد نمود، موجب تعامل بیشتر با مشتریان شده و مخاطبین وسیع تری را جذب می نماید.

رستوپرو با داشتن استراتژیست ها و مشاوران بازاریابی رستوران علمی و با تجربه در صنعت غذا و نوشیدنی، بهترین مشاوره و برنامه های بازاریابی رستوران را برای شما طراحی و اجرا می نماید.

همیشه اینکه کدام استراتژی برای بازاریابی رستوران و جذب مشتری بهتر کار می کنه واضح نیست. بسیاری از مالکین رستوران ها سعی می کند با خلاقیت تعدادی از شیوه های بازریابی رستوران را همزمان استفاده کنند. خوشبختانه رستوپرو از نظر برترین کارشناسان بازاریابی در صنعت رستوران استفاده می کند تا جایی برای سعی و خطا باقی نماند.

در زیر ما به چند ایده بازاریابی رستوران و استراتژی های بازاریابی که به شما کمک می کند تا برنامه بازاریابی رستوران خود را تهیه و شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید اشاره خواهیم کرد:

 

باشگاه مشتریان بسازید

آیا می دانید که مشتریای که در باشگاه مشتریان هستد دوبار بیشتر از سایر مشتریان برمی گردند؟

طبق گزارش FitSmallBusiness.com مشتریانی که در برنامه وفادارسازی هستند ۲۰۰% بیشتر از سایر مشتریان بازمی گردند. با ساختن یک برنامه وفادارسازی و پاداش دهی شما مشتریان تکراری را تشویق می کنید و رابطه بهتری با آنها می سازید. مشتریان تکراری ۱۵% از کل مشتریان شما را تشکیل می دهند اما پانزده درصدی که یک سوم کل درآمد شما را می سازند.

برند خود را تعریف کنید

تعریف برند پایه موفقیت شماست. اگر شما ندانید چه کسی هستید، مخاطبین شما چه کسانی هستند، پیام برند شما چیست و … شما در دریایی غرق می شوید که تلاش می کنید که چیزی برای همه باشید. بدیهی است که بازاریابی رستوران در چنین شرایطی کاری اشتباه می باشد که تاثیر مثبت و بلند مدتی برای شما نخواهد داشت.

 

یک ایونت مخصوص اینفلونسرها برگزار کنید

اینفلونسر به افراد تاثیر گذار از قبیل فود بلاگر ها، فشت استایلیست ها، هنرپیشه گان، خوانندگان و سایر کسانی هستند که توسط تعداد قابل توجهی از افراد دنبال می شوند و می توانند در فرآیند خرید و یا پیروی از یک سبک زندگی یا … در نقش توصیه کننده برای پیروان یا فالورهای خود ظاهر شوند. مخاطبین افراد تاثیر گذار می توانند عام جامعه یا یک قشر خاص از جامعه باشند که با جامعه هدف رستوران شما تا حدود کم یا زیادی هم پوشانی داشته باشند.

چند اینفلونسر را با هم به یک ایونت دعوت کنید و در ازای محتوا و یک استوری به آنها غذا و نوشیدنی رایگان به همراه یک کادو و پذیرایی VIP داشته باشید. استفاده از اینفلونسرها یکی از راه های بازاریابی رستوران به حساب می آید که می تواند تاثیر بسیار سریع ولی مقطعی روی فروش شما داشته باشد. بهتر است بلافاصله پس از جذب مشتریان جدید ناشی از تبلیغات اینفونسر برای نگهداری و تبدیل اینگونه مهمانان به مشتریان ثابت رستوران تان از طریق برنامه های وفادارسازی و باشگاه مشتریان اقدام کنید.

 

خدمات مشتریان عالی داشته باشید

خدمات مشتریان حیاتی ترین نقطه تماس بازاریابی شماست و لازم است که بیادماندنی باشد. داشتن میزبان هایی که با یک لبخند و مکالمه طبیعی به مشتریان خوشامد می گویند، ویترهایی که برخوردی دوستانه و شخصی با مشتریان دارند و بر اساس سلایق آنها پیشنهادات عالی می دهند، فضایی که افراد دوست نداشته باشند آنرا ترک کنند و آرامش بخش باشد و مدیریانی که سر هر میز ایستاده و از تجربه مشتریان و اینکه چطور می توانند آنرا بهبود بخشند سوال می کنند همگی به داشتن خدمات مشتریان عالی در بازاریابی رستوران کمک می کنند. بازاریابی در کل راجع به کاشتن دانه ای برای یک فروش در آینده است و با ارائه یک خدمات مشتریان فراموش نشدنی شما در یک بازار رقابتی همیشه در اذهان می مانید.

 

از منوی دیجیتال استفاده کنید

شما می توانید بجای منوی کاغذی در عرض چند دقیقه با عکس ها، توضیحات و جزئیات منحصربفرد مانند آلرژی ها، کالری ها و ک… منوی خود را از طریق اپلیکیشن های جدید بسازید.

طبق گزارش سایت pos.toasttab.com، ۹۵% رستوران دارها با این موضوع که تکنولوژی کارایی کسب و کارشان را بهبود بخشیده است موافقند.

استفاده از تکنولوژی های روز یکی از راه های بازاریابی رستوران بحساب می آید.

 

پلت فرم های جستجوی رستوران

رستوران خود را در لیست پلت فرم های جستجو، نظردهی و نمایش رستوران ها ثبت کنید. اگر رستوران شما روی این اپ ها یا پرتال ها حضور نداشته باشد، یک نفر دیگر (رقیب شما) آنجا حاضر خواهد بود. پس رستوران خود را قبل از اینکه مخاطبین تان سری به این پرتال ها نزده اند تا جایی که ممکن است در پلت فرم های بیشتری ثبت کنید.

 

سئو سایت رستوران

سئو قطعاً یک ایده بازاریابی خوب برای رستوران شماست. کلمه کلیدی رستوران نزدیک من ماهیانه ۷٫۵ میلیون بار در گوگل سرچ میشود. تنها همین واقعیت برای قانع کردن شما جهت حضور و فعالیت سئو در موتورهای جستجو کافی است.

با وجود سایت های بسیار قوی سفارش آنلاین غذا، کار شما در بازاریابی رستوران بصورت آنلاین بسیار سخت است اما باید نهایت سعی خود را بکنید تا با موقعیت و اسم برند خود در جستجوها جزء اولین ها باشید. سایت های aggregator ، تبلیغ دهان به دهان، و جستجو مستقیم اسم برند بیشترین ترافیک را برای شما به ارمغان می آورند.

۶ اقدام زیر را برای بازدهی بیشتر سئو سایت تان انجام بدهید:

  • مطمئن شوید که عنوان سایت شما شامل نام برند و موقعیت شما باشد
  • روی Google My Business برند خود را ثبت کنید
  • مطمئن شوید که آدرس رستوران تان در سایت خودتان، گوگل و سایت های aggregator  صحیح باشد.
  • یک صفحه اختصاصی برای منو و آیتم های آن بسازید
  • بهتر است علاوه بر آیتم های منو، مواد تشکیل دهنده غذاها، تجارب مشتریان و … را نیز شرح دهید
  • از سایت های خدماتی محله تان سعی کنید لینک بگیرید. از بک لینک سایت های رقیب تان الهام بگیرید.

طبق مطالعه سایت reviewtrackers.com، ۶۵% استفاده کنندگان تلفن های هوشمند برای پیدا کردن رستوران های نزدیک از گوشی خود استفاده می کنند. ۶۶% مسیر را نیز روی گوشی خود نگاه می کنند و ۵۱% دنبال یک شماره تماس می گردند.

نظرات مشتریان را مدیریت کنید و از آنها اجتناب نکنید

وقتی ۹۲% مصرف کنندگان نظرات آنلاین را می خوانند و بیش از نیمی از افراد بین ۱۸ تا ۳۴ سال نظرات آنلاین را به نظر دوستان و اقوام شان ارجحیت می دهند، نظرات آنلاین نمی توانند غلط باشند و نظارت و پاسخگویی به آنها کاری مهم است. صاحبین رستوران های کوچک معمولاً نقش این کار نادیده یا دست کم گرفته و یا به شکل نادرست به نظرات مشتریان شان پاسخ می دهند. در حالیکه این کار می تواند تاثیر بزرگی روی کسب و کار آنها و نیز کار رستوران های بزرگ و معتبر داشته باشد. از Google Alert استفاده کنید تا به محض اینکه پستی با اسم رستوران شما منتشر شد سریعاً به آن در صورت نیاز پاسخ بدهید. یک پاسخ مناسب و فکر شده می تواند یک منتقد را به یک طرفدار و مشتری ثابت تبدیل کند.

یک واقعیت تلخ دیگر هم این است که مشتریان بیشتر مایل به انتشار نظرات بدشان هستند تا نظرات خوب شان. پس از مشتریان خود بخواهید تا به رستوران شما نمره داده و نظرشان را آنلاین بگذارند.

تحقیقات سایت brightlocal.com نشان می دهد که ۷۰ درصد مصرف کنندگان برای کسب و کار شما نظر می گذارند. پس از آنها بخواهید که این کار را بکنند.

مدیریت نظرات مشتریان را به به هیچ وجه دستکم نگیرید و آنرا به عنوان یکی از فعالیت های جدی بازاریابی رستوران خود دائماً پیگیری نمایید.

در کنار جمع کردن نظرات، شما باید با همه افرادی که نظر می گذارند تعامل داشته باشید. نظرات خوب نقاط قوت شما را نشان می دهد و خواندن و تشکر کردن از نظرات مثبت برای کسب و کار شما خوب است. حتماً به نظرات منفی پاسخ دهید. این کار به شما اعتبار بخشیده و تمایل شما به عذرخواهی بابت هرگونه قصور و ایراد از سوی شما را نشان می دهد.

مشتریان خشنود شما می توانند در نقش یک اینفلونسر عالی در بازاریابی رستوران تان به شما کمک کنند.

 

در ازای یک پست اینستاگرامی یک نوشیدنی رایگان بدهید

معمولاً بیشتر مدیران و مالکان رستوران آنقدر شلوغ هستند که وقت کافی برای ارسال پست بصورت روزانه روی پیج رستوران خود ندارند. در این شرایط، از مشتریان تان بخواهید که اینکار را برای شما انجام دهند. یک دسر مخصوص اینستاگرام بسازید و در منوی خود بگذارید و از ویتر خود بخواهید تا به مشتریان بگوید اگر یک عکس از غذا، فضا یا دسر خود بگیرند و با هشتگ رستوران شما منتشر کنند یک دسر رایگان هدیه می گیرند. بازگشت این سرمایه با توجه به صرفه جویی در وقت و هزینه شما برای بازاریابی و جلب مشتریان بیشتر با توجه به قابل اعتماد و تاثیرگذارتر بودن محتوی تولید شده توسط مشتری می تواند به راحتی توجیه پذیر باشد.

رستوران هایی که از مشتریان خود برای تبلیغ کردنشان کمک می گیرند ضمن کاهش هزینه های بازاریابی رستوران، تاثیر گذاری و قدرت نفوذ تبلیغات خود را به میزان چشم گیری افزایش می دهند.

 

سایت رستوران خود را برای نشان دادن برند و فرهنگ تان بسازید

۸۹% مصرف کنندگان قبل از بیرون رفتن رستوران ها را در فضای آنلاین جستجو می کنند. ناگفته پیدا است که وبسایت مهم است. ۸۱% مشتریان از سایت یک رستوران برای گذاشتن سفارش استفاده کرده اند.

هیچ سایت دیگری به غیر از سایت شما نمی تواند نشان دهنده شخصیت برند رستوران شما باشد. از طرفی سایت خودتان به شما این امکان را می دهد تا کنترل بیشتری روی چگونگی تعامل با مشتری تان داشته باشید. داشتن یک سایت شما را حرفه ای تر نشان می دهد و این چیزی است که مخاطبین تان از شما انتظار دارند. سایت شما باید از نظر ظاهری اشتهابرانگیز بوده و به مشتریان تان کمک کند اطلاعاتی که دنبال شان هستند را به راحتی پیدا کنند. سایت شما باید با اندازه های مختلف صفحات نمایش خود را تطبیق دهد.

علاوه بر داشتن یک سایت آسان برای استفاده، رفتار کاربران را نیز زیر نظر داشته باشید: صفحاتی که بازدید می کنند، زمانی که صرف می کنند، عباراتی که برای پیدا کردن رستوران تان استفاده می کنند، از سایت های که به سمت سایت شما می آیند، اطلاعات جمعیت شناسی آنها (سن، جنسیت و …). دنبال کردن این آمار به شما کمک می کند تا سایت خود را در آینده بهتر بهینه نمایید.

 

اپلیکیشن برای رستوران خود بسازید

این کار به مشتریان شما اجازه می دهد تا بطور مستقیم از طریق موبایل هایشان به راحتی از شما سفارش دهند و این هزینه های عملیاتی شما را کاهش می دهد. علاوه بر این شما می تواند باشگاه مشتریان خود را روی این اپ راه اندازی کنید.

طبق گزارش سایت SmartInsights.com از افرادی که دنبال غذا می گردند ۷۲% اینکار را موبایلشان انجام می دهند.

البته امروزه با روی کار آمدن اپلیکیشن های سفارش آنلاین غذا تنها در صورت داشتن مشتریان وفادار و ثابت زیاد می تواند ساختن یک اپلیکیشن در راستای برنامه های بازاریابی رستوران شما کارآمد باشد.

 

روی شبکه های اجتماعی بدرخشید

شبکه های اجتماعی فرصتی عالی برای شما به منظور بازاریابی رستوران تان، ارتباط با مشتریان بالقوه و دیده شدن ایجاد می کند. ۶۱% مشتریان رستوران را از کانال ها مختلف شبکه های اجتماعی پیدا می کنند.

هرکدام از شبکه های اجتماعی به نحوی متفاوت است و مخاطبین آنها فرق دارند لذا باید به گونه ای متفاوت بر هر کدام تعامل داشته باشید. بنابران اول لازم است که شما بدانید مخاطبین هدف تان کدام اند و سپس کانال شبکه اجتماعی که آنها بشتر استفاده می کنند را پیدا کنید.

واقعی باشید، انسان باشید  (نه ربات) و داستان هایی را به اشتراک بگذارید که احساسات مخاطبین تان را درگیر کند. شبکه اجتماعی یک وسیله یا پل ارتباطی هستند و در آنسوی این شبکه انسان های واقعی حضور دارند. لذا داستان هایی را به اشتراک بگذارید که مخاطبین تان را درگیر کند. بگذارید عشق شما لبریز شود. آنها را با خود همسفر کنید تا نتیجه دلخواه شما در بازاریابی رستوران تان حاصل شود.

برای مخاطبین هدف خود تا آنجایکه ممکن است اطلاعات مفید نظیر ساعت کاری، اطلاعات تماس، نشانی رستوران، حدود قیمتی و … را به آسانی در دسترس قرار دهد

اگر شما بهترین پست ها را با تصاویر زیبا و با کیفیت بگذارید ولی کسب آنها را نبیند چه اهمیتی دارد؟ ترافیک خود را آنالیز کنید و پست های خود را زمانی منتشر کنید که بیشترین شانس را برای دیده شدن تضمین کند.

اگر برای شما ساختن پست های غیر تکراری سخت است، پست های قدیمی و پربازده را بعد هر هفته، هر ماه یا هر سال دوباره منتشر کنید.

پست های زیاد می تواند باعث آزار مشتریان شما شود. بهترین راه برای بازاریابی سوشیال میدیا باز کردن یک جا برای برندتان در قلب مشتریان تان با تعامل با آنها می باشد. تعامل کردن می تواند به سادگی با پرسیدن یک سوال، دادن پیشنهادات، نظرسنجی، ارتباط با آنها و به اشتراک گذاشتن نظرات آنها با دیگران، لایک کردن پست های آنها، جواب دادن به پست ها و … اتفاق بیافتد.

استفاده از محتوی تولید شده توسط مشتریان اعتماد بیشتری ایجاد کرده و اثربخشی بالاتری در بازاریابی رستوران شما دارد.

قدرت محتوی تصویری روی سایت های عکس محور مثل اینستاگرام را برای پیشبرد اهداف بازاریابی رستوران خود دست کم نگیرید. از آنجائیکه کسب و کارهای مرتبط با غذا بسیار وابسته به آنچه از نظر چشم جالب توجه است می باشند، اهمیت این شبکه اجتماعی بیشتر از سایر شبکه ها در بازاریابی رستوران شما به چشم می آید. امروزه شعبده بازان و بازاریابان روی قدرت حس بینایی به شدت اتکا دارند.

برای جلب مشتریان به رستوران تان و بازاریابی رستوران خود باید از عکس های جذاب از غذاهایی که دهان آنها را آب می اندازد در سایت های چون اینستاگرام استفاده کنید.

 

تبلیغات و مسابقات برای رستوران خود داشته باشید

برای افزایش فروش و تعامل بیشتر با مشتریان به منظور ایجاد سرنخ های بیشتر از مسابقات به عنوان بخشی از برنامه های بازاریابی رستوران خود استفاده کنید. مسابقه آگاهی برند می سازد و از طریق جوایز نافع مخاطبین را به مشارکت ترغیب می کند. داشتن یک ایده مسابقه کافی نیست و ترویج و تبلیغ آن نیز کمی مهمتر از خود مسابقه می باشد. یک هشتگ بسازید و مشارکت کنندگان را برای استفاده از آن در پست هایشان تشویق کنید، عکس کاور صفحه خود را عوض کنید، عکس های پروفایل تان را شخصی سازی کنید، اطلاعات جوایز را به اشتراک بگذارید و در طول مدت مسابقه با شرکت کنندگان در تعامل باشید. علاوه بر ترویج در شبکه اجتماعی، ایمیل مارکتینگ را نیز برنامه های بازاریابی رستوران خود فراموش نکنید. یک خبر در سایت تان منتشر کنید، در صورت امکان در روزنامه محلی آگهی بدهید و خبر را از وبلاگ ها یا دایرکتوری های مرتبط پخش کنید.

 

از سایت ها و اشخاص تاثیرگذار یا اینفلونسرها برای صحبت راجع به رستوران تان استفاده کنید

برخی افراد با تخصص در زمینه غذا، پذیرایی و رستوران روی مخاطبان هدف شما تاثیر زیادی دارند. شناسایی این افراد یا سایت ها برای شما قطعاً ایده بسیار خوبی خواهد بود. با آنها تماس بگیرید تا در خصوص رستوران شما را در بلاگ یا پست هایشان صحبت کنند. اینفلونسرها حتما لازم نیز در زمینه غذا فعالیت یا تخصص داشته باشند و هر فردی با دنبال کنندگان زیاد روی شبکه های اجتماعی یا دنیای مجازی می تواند برای شما اینفلونسر خوبی باشد به شرط اینکه مخاطبان و دنبال کنندگان آن با جامعه هدف شما همپوشانی داشته باشند.

از اینفلونسرتان دعوت کنید و از آنها با بهترین غذاها، سرویس و فضایتان پذیرایی کنید. شما می توانید از وفادارترین مشتریان نیز به عنوان اینفلونسر استفاده کنید و به آنها در ازای پست کردن عکس هایتان یک کارت هدیه یا پاداشی ساده بدهید. از لشکر مشتریان پر و پا قرص خود برای گرفتن بهترین نتیجه در بازاریابی رستوران خود حتماً استفاده کنید.

 

روی یوتیوب دانه های خود را بپاشید یا از آشپزخانه تان لایو پخش کنید

یوتیوب قطعاً می تواند بهشی از برنامه های بازاریابی رستوران شما در شبکه های اجتماعی باشد. تنها کاری که شما باید بکنید این است که از چند رسیپی اعجاب انگیز  استفاده کنید که بتوانند حسگرهای چشایی افرادی که می توانند مشتریان شما باشند را تحریک کند. همچنین ممکن است بتوانید مهارت های جالب پرسنل خود را نشان دهید.  شما می توانید نظر مشتریان را بخواهید، به سوالات جواب دهید، یک تور از آشپزخانه تان نشان دهید و نیز درباره تبلیغات جدید یا رویدادهای خاص خودتان صحبت کنید. از پشت صحنه فعالیت پرسنل سالن و آشپزخانه خود و حتی علایق هر کدام از کارکنان تان در اوقات فراغتش فیلم یا عکس می توانید تهیه کنید. این کار باعث می شود که مشتریان وقتی به رستوران شما می آیند احساس کنند در خانه خودشان هستند.

 

گوگل ادز

به کمک گوگل ادز شما می توانید مخاطبین هدف خود را بر اساس سن، جنسیت و موقعیت انتخاب کنید و هزینه این نوع تبلیغات را به راحتی با جذب مشتریان بیشتر بازگردانید. با گوگل ادز شما حتی می توانید در کلمات کلیدی که رقبایتان اول هستند بالاتر باشید. اگر از تاثیر سئو مارکتینگ در برنامه های بازاریابی رستوران خود شک دارید، حتماً قبل از اقدام گوگل ادز را امتحان کنید. امتحان این سرویس هیچ ضرری برای کسب و کار شما ندارد!

 

شریک شدن با کسب و کارهای دیگر

شما می توانید با پارتنر شدن با کس و کار های محله تان و شاید با دادن تخفیف به مشتریان آنها باعث رشد فروش رستوران خود شوید. شما می توانید با شرکت هایی که قصد دارند به کارکنان خود مزایا و تخفیف های ویژه بدهند قرارداد ببندید. بیشتر سعی کنید با کسب و کارهایی در منطقه تان شریک شوید که مخاطبین مشابه شما دارند. بازاریابی رستوران شما در این روش بصورت حضوری توسط بازاریاب (ها) و به شیوه B2B انجام می پذیرد.

 

جمع آوری آدرس های ایمیل و ارسال تبلیغات به آنها

اگر بتوانید ایمیل مشتریان خود را از طرق مختلف مانند برگه های نظرسنجی یا ثبت نام باشگاه مشتریان بگیرید شما به سرمایه بسیار ارزشمندی دست یافته اید که می توانید از طریق آن با مشتریان تان هر چند وقت یکبار در تعامل باشید.

طبق تحقیقات سایت CampaignMonitor.com به ازای هر یک دلار که شما در  زمینه ایمیل مارکتیگ خرج کنید برای شما ۳۸ دلار درآمد ایجاد خواهد کرد.

با سرویس های دلیوری شریک شوید

این روزها تعداد زیادی اپ دلیوری وجود دارد. بسیاری از رستوران ها تنها به کمک درآمد دلیوری خود بقای خود را حفظ می کنند. پس بد نیست که با یکی از این با یکی از این اپ ها شریک شوید. این کار علاوه بر افزایش فروش، باعث وسیع تر شدن دامنه دید برند شما خواهد شد.

 

یک ایونت برگزار کنید

افراد عاشق این هستند که دلیلی برای بیرون رفتن پیدا کنند. شما می توانید یک گروه موسیقی را دعوت کنید تا موسیقی زنده اجر کند. یا می توانید از یک بازیگر معروف دعوت کنید. ایده های زیادی برای ترویج رستوران از طریق ایونت وچود دارد که لازم است آنها را به بهترین شکل ممکن از طریق اینستاگرام و … تبلیغ کنید.

 

از عکس های با کیفیت و حرفه ای استفاده کنید

اگر شما از عکس های حرفه ای که دهان مشتریان را آب می اندازد در کنار تخفیفات مقطعی روی وب سایت تان استفاده کنید می توانید مشتریان بیشتری را جذب کنید. تزئین غذا و دکوراسیون هوشمندانه محیط در تاثیرگذاری عکس ها نقش بسزایی دارند. از یک عکاس حرفه ای و یک ویرایشگر کاربلد برای راندمان بهتر استفاده کنید.

 

NAP خود را به روز نگه دارید

NAP به معنی اسم، آدرس و شماره تماس شماست. اگر اطلاعات کسب و کار شما در سایت های مختلف انسجام داشته باشند گوگل وزن بیشتری به سایت شما داده و می توانید رنکینگ بهتری داشته باشید.

 

بازاریابی پیامکی را امتحان کنید

این کار در قالب باشگاه مشتریان و حتی بدون آن ممکن است. شما می توانید در وهله اول خوشامدگویی و در مراحل بعدی درخصوص تخفیفات و رویدادهای خود به مشتریان اطلاع رسانی کنید.

 

به شرکت کنندگان در یک رویداد محلی تخفیف بدهید

کسب و کارهای کوچک فقط به حمایت افرادی که در منطقه زندگی می کنند احتیاج ندارند بلکه لازم است افرادی که از آن منطقه بازدید می کنند نیز از آنها حمایت کنند

.

از بین افرادی که کارت ویزیت خود را به شما می دهند به یک نفر جایزه دهید

از مهمانان خود بخواهید کارت ویزیت خود را داخل یک جعبه قرعه کشی بیاندازند و از بین کارت ها به یک نفر یک شام برای دو نفر هدیه دهید.

 

فردی را استفاده کنید که بداند چکار می کند

از یک حرفه ای برای مدیریت شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید. قرارداد با یک آژانس تبلیغاتی می تواند برای شما گران تمام شود. رستوپرو می تواند با بودجه ای مناسب اینکار را با استفاده از تجربه یک تیم حرفه ای برای شما انجام دهد.

 

اول صندلی های نزدیک به پنجره خود را بچینید

اولین مشتریان خود را کنار پنجره بنشانید تا رستوران تان از خیابان و توسط عابران پرتر به نظر برسد و آنها مشتریان شادی که در حال لذت بردن از غذایشان هستند را بتوانند ببینند.

 

منوی خود را خوانا و ساده طراحی کنید

اهمیت جذابیت منو، هم کاغذی و هم ورژن آنلاین روی سایت در جلب مشتریان به عنوان یکی از مهمترین ابزار تبلیغاتی داخلی که می تواند به یک مهمان درخصوص تجربه ای که قرار است داشته باشند آگاهی بدهد بر کسی پوشیده نیست. دور بهترین آیتم منوی خود یک کادر بکشید. یک منوی شلوغ و پیچیده که خوانایی آن ساده نباشد می تواند باعث از دست رفتن مشتری یا سفارش حداقل ها از منوی شما شود.

منبع شماره ۱
منبع شماره ۲
منبع شماره ۳
 
بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

دیدگاه
نام
ایمیل
وبسایت